Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Vice lanserar kvinnosatsning

Publicerad: 4 Augusti 2015, 08:31

Mediehuset Vice lanserar idag Broadly – deras första webbsajt helt tillägnad kvinnor. Arbetet har pågått bakom kulisserna de senaste tio månaderna.


Ämnen i artikeln:

Vice

Broadly ska ta upp ämnen som politik, horoskop, kultur, sex och mode. Sajten får tre underkategorier: Ovary Action, som kommer utforska hälsa och fertilitet, Broadly Meets som publicerar intervjuer och modesidan Style and Error.

Vice är inte ensamma om att starta sajter för kvinnor. Jezebel, Hairpin och Bustle är några exempel och i Sverige driver Stampen sedan hösten 2014 bolaget Modern Women Media med kvinnoinriktade sajter. Tracie Egan Morrissey är Broadlys chefredaktör och menar att Broadly kommer ta upp det andra sidor saknat.

”Kvinnor ansluter sig eller svarar på samtal som redan pågår. Vårt mål är att driva samtalet”, säger hon till Adweek.

Lansering sker i USA, Storbritannien och Kanada. Broadly är Vice elfte digitala kanal.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Vice

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.