Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 17 juni 2013, 12:04
Rederikoncernen Viking Line blir först i resebranschen med att lansera en egen podcast. Den sänds i åtta delar som är en halvtimme långa och ska spegla vad resenärer får vara med om under en kryssning.
Ämnen i artikeln:
Viking LinePoddens huvudperson är Wanda Anderson, kreativ projektledare på produktionsbolaget Lexter.
– Vår ambition är att göra ett reseprogram som med värme och glädje speglar våra högst verkliga upplevelser ombord. Rent tekniskt lägger vi också ribban högre genom att vi bearbetar materialet i en studio för att skapa ett program som är både innehållsrikt och skönt att lyssna på, säger Wanda Anderson.
Varför valet föll på just Wanda Anderson som huvudperson i podden har en logisk förklaring menar Niklas Zhovnartsuk, marknadschef Viking Line.
– Det är hon som ligger bakom idén till den. Hon är strax under 30 år, från Stockholm och tillhör inte vår ordinarie målgrupp. Det passar bra då vårt syfte är att nå ut till nya målgrupper som kan relatera till henne.
Att placera det nya sättet att marknadsföra sig på inom en specifik gren är svårt då konceptet är relativt nytt.
– Det kommer bli en mix av reklam och pr, samtidigt som vi visar upp content. Wanda Anderson får väldigt fria tyglar, förklarar Niklas Zhovnartsuk för Resumé.
Linda Myrin
Ämnen i artikeln:
Viking Line