Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Webbyrån som körde om Bonnier

Publicerad: 18 februari 2010, 14:06

Matklubben.se gick i förra veckan om Expressen och Bonnier Tidskrifters Alltommat.se. Sökordsoptimering och en snabb medlemstillströmning är framgångsreceptet.


Ämnen i artikeln:

Allt om mat

Matklubben.se – nu större än Allt om mat

Matklubben startade redan 1999. Sju år senare tog webbyrån Produktion 203 över sajten.
– Vi såg till att förbättra sajtens träffar i sökmotorerna. I och med att vi har väldigt många recept så får vi mycket trafik därifrån, säger Dieter Kalisch på webbyrån.

Den andra förklaringen är att användarna själva gillar sajten.
– Alla våra användare har gjort ett kanonjobb när det gäller att ladda upp bra recept och skapa intressanta debatter i forumen. Det är våra medlemmar som har gjort sajten till den succé den är idag, säger Andereas Friis, vd för Matklubben.

Under vecka sex noterades sajten för 182 215 unika besökare, vilket var drygt 3 000 fler än Alltommat.se.

Men än är inte Matklubben.se störst Schibsteds Tasteline.com hade drygt 320 000 unika besökare förra veckan.

Matklubben.se går idag med vinst och växer med ungefär 700 nya medlemmar per dag. Produktion 203 ligger också bakom sajten Allaannonser.se.

Uppdatering: Även TV4:s matsajt Recept.nu med närmare 360 000 unika besökare är större än Matklubben.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Allt om mat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.