Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Youtube satsar på egen Super Bowl-underhållning

Publicerad: 20 Januari 2015, 14:12

Bilden är ett montage

Foto: Colourbox

Youtube vill ta del av Super Bowl-yran den 1 februari. Nu satsar videosajten på att skapa egen pausunderhållning och samtidigt marknadsföra sig som annonsplattform.


Ämnen i artikeln:

YoutubeSuper Bowl

Den amerikanska fotbollsfinalen Super Bowl är förknippad med sina påkostade reklamfilmer under halvtidsvilan. Vid sidan av själva fotbollen är halvtidspausen följaktligen enormt populär som tv-underhållning.

Nu säger sig Youtube vilja erbjuda ett alternativ till reklamkavalkaden – och självklart också passa på att marknadsföra sig som annonsplattform – genom att streama en egen halvtidsshow i samband med Super Bowl den 1 februari, det rapporterar The Verge.

Några av videosajtens stora profiler kommer att bidra med innehåll och dessutom utlovas fejkade Super Bowl-reklamfilmer.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

YoutubeSuper Bowl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.