Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Innehåll från Privata Affärer

En urstark kombo: Natives riktade till Sveriges köpstarkaste målgrupp

Annonser som träffar mitt i prick. Med smarta och informativa natives lyckas Privata Affärers annonsörer nå fram till exakt rätt målgrupp.

Publicerad: 2 Juli 2020, 13:08


Johan Petersen och Mats Rytter.

Hela idén med natives bygger på att annonsören ger läsaren något den faktiskt är intresserad av – att den får något tillbaka för att den engagerar sig i en artikel. Det låter lätt i teorin, men kan vara desto svårare i praktiken – inte minst om man inte vet vad läsaren vill ha. 

– Det är därför vi på Privata Affärer har en sån oerhörd fördel. Vi vet precis vilka ämnen som våra läsare är intresserade av, så det är enkelt för våra annonsörer att nå fram med sina budskap, samtidigt som de bygger varumärke i en seriös och mycket omtyckt miljö, säger Mats Rytter, Senior Account Manager på Privata Affärer.

Han beskriver tidningens läsare som nyfikna och vetgiriga.

– De har ett genuint intresse för privatekonomi och suger i sig allt som rör sparande, investeringar och annat som bidrar till ett bra liv. Och eftersom våra annonsörer skriver om just dessa ämnen så har våra natives på webben ofta över 20 000 läsningar i veckan. 

– Dessutom utgör våra läsare Sveriges allra mest köpstarka målgrupp. 22 procent har mer än 4 miljoner kronor i placerbart kapital, vilket betyder att de har möjlighet att snabbt agera utifrån den information de tar till sig. Det kan röra sig om allt från att investera i aktier till att köpa en ny bil eller ett hus, säger Johan Petersen, annonschef på Privata Affärer.

Ett bra exempel på en “match made in heaven” är Privata Affärers temanummer om tjänstebilar.

– Där presenterar vi årets mest spännande nyheter på tjänstebilsfronten. Det säger sig självt att det är en bra idé att synas där om man har något intressant att berätta i ämnet. Självklart hjälper vårt eget contentteam till med att producera rätt typ av artiklar för just ditt företag, säger Johan Petersen.

Vill ditt företag synas med en native i Privata Affärer? Kontakta Mats Rytter för mer information: mats.rytter@bbm.bonnier.se

Operation Omstart: Just nu kan du köpa 3 annonser och bara betala för 1. Läs mer här!

Artikeln är producerad i samarbete med Privata Affärer och ej en artikel av Resumé