Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Innehåll från Sinful

Nykomling lyfter danska exporten

Det handlar om ett mindre danskt företag som har valt en ganska annorlunda väg, vilket visade sig vara en alldeles utmärkt idé. Men vad är det som gör just detta danska företag så unikt. Företagets resa har bara börjat och man får nog säga att deras början har varit speciell och inte minst succéfull. Här i artikeln kan du läsa mycket mer om detta danska företag och hur deras resa skiljer sig från många andras.

Publicerad: 22 Juli 2020, 16:01


Nordiska samarbeten öppnar dörrar

Här uppe i Skandinavien känner vi till vikten av gott samarbete. Många av länderna i Norden har företag vars intäkter till stor del grundar sig på export. Så visst är exporten viktigt och det är något grundarna till danska Sinful vet allt om. De har nämligen blivit utsedda till årets exportföretag i Danmark.

Idén till företaget kommer från Danmark. Det lilla landet ligger utmed Sveriges södra västkust och det finns väl knappast någon i Sverige, som inte älskar det ljuva livet och lättsamheten som finns i vårt grannlands huvudstad Köpenhamn. Men i detta fallet är det faktiskt Danmarks andra största stad Århus vi ska till. Företaget Sinful är nämligen placerat där. 

Och vad är det egentligen som gör att just detta företaget så speciellt, förutom att de har vunnit priser för årets exportföretag. Det är givetvis den bransch företaget har valt. För Sinful är en erotisk e-handelsplats, i sortimentet hittar kunderna följaktligen diverse intima produkter som både kan få kropp och själv på gott humör, vilket är något som tydligtvis tilltalar kunderna. Men det är faktiskt inte bara i Danmark de har nått stor framgång.

Framgång i grannländer

Företaget har en stor export till både Sverige, Norge och Finland. Marknader som är nära rent geografiskt och det kan ha sina fördelar. För givetvis är det så att när ett företag placerar sig nära den marknad man vill sälja på, så blir hela de logistiska bekymret mycket mindre. Det är precis det som är fallet här. Något som inte minst har en positiv inverkan på miljön, eftersom företag som transporterar sina produkter, kortare avstånd, sägs ha en mindre påverkan på klimatet. 

Just klimatfrågan engagerar idag många konsumenter. Det finns tydliga trender inom i princip alla branscher där könsmönstret talar ett tydligt språk. Konsumenterna bryr sig om miljön. Det tar sig givetvis i uttryck på olika sätt på olika marknader, men det finns också några gemensamma nämnare. Och det är bland annat att konsumenterna går efter produkter som har så liten inverkan på klimatet som möjligt, framför att välja andra produkter som i vissa fall kan ha motsatt effekt. 

Läs mer på www.sinful.se

Artikeln är producerad i samarbete med Sinful och ej en artikel av Resumé