Så gör du succé inom B2B – 70 insikter på B2B Marketing
Vad är det optimala samarbetet mellan produkt, sälj och marknad? Hur ska man mäta effekterna av sin marknadsföring för att få ledningens öra? Hur ska företag investera i sin marknadsföring för att då bäst effekt? Detta är några av många frågor som kommer få sitt svar under Resumé och Dagens Medias event B2B Marketing.
Publicerad: 28 februari 2023, 10:04
Stora Enso, Getinge, Epidemic Sound, Einride, Munters, Wirepas, Mentimeter, The B2B Institute LinkedIn, Google, Adobe och Pyramid är några av bolagen som medverkar som talare på B2B Marketing den 23 mars.
Dagen är fullspäckad av kunskap och matat med 14 program pass där varje talare delar sina 5 viktigaste insikter så innan dagen är slut kommer 70 lärdomar summeras.
Bland annat kommer företag som Stora Enso, Getinge, Epidemic Sound, Einride, Munters, Wirepas, Mentimeter och The B2B Institute LinkedIn dela sina erfarenheter.
Några punkter ur programmet:
• Mentimeters Anna Gullstrand om hur samarbetet mellan produkt, sälj och marknad har gett framgång.
• Effektexperten Mats Rönne om hur marknadschefen kan pitcha mot ledningsgruppen
• Epidemic Sound Märta Strokirk visar de viktigaste lärdomarna kring att arbeta med en business-to-creator strategi inom B2B.
• The B2B Institute LinkedIns analyschef Peter Weinberg medverkar på live-länk från New York om hur företag inom B2B ska investera i sin marknadsföring.
• Einrides Sanna Landaboure Lengholm om hur man gör frakt attraktivt och pratar hållbarhet utan att trötta ut folk.
• Munters berättar varför har de valt att skruva upp när andra skruvar åt sin budget och vilken effekt det har gett.
• Getinges Lovisa Rohlén om hur de bytt strategi och fått effekt.
• Stora Ensos Robyn Belak om vad som händer när ett storbolag lämnar sin comfort zone.
• Googles Carl Wåreus om att växa i motvind och tre trender som bygger din affär.
• Nationalekonomen Johanna Jeansson om makrofaktorer som påverkar B2B-företag
• Lönsamhetsexperten Stefan Ekström om hur företag kan sätta rätt pris för lönsamhet och ökad försäljning.
Eventet vänder sig till beslutsfattare inom marknadsföring och försäljning på ett B2B-företag eller på ett konsultbolag eller medieföretag med kunder inom B2B och som vill utvecklas i sin yrkesroll.
Texten är en annons från Resumé & Dagens Media