Dela sidan:

Str
ix-chefen Anna Carrfors-Bråkenhielm har ingen förklaring till att Camp Molloy går så dåligt. Enligt Kampanje har hon sagt att de norska tv-tittarna är de svåraste i Europa och att hon inte förstår varför en så välproducerad serie floppar.Frågan är om det verkligen är programmet det är fel på.- Camp Molloy är en bra produktion och jag tror inte att det är där felet ligger, säger Ola Gaute Aas Askheim på trendanalysföretaget Bengal Consulting till Kampanje.- TV3 har i många år retat tv-tittarna genom att inte ta hänsyn till klagomål på reklamavbrotten.Hans Petter Hognestad, programchef för norska TV3, menar att kanalen inte sänder mer reklam än konkurrenterna TV 2 eller TVNorge.- Norska tv-tittare har inte lärt sig att se tv på TV3:s sätt. Vi gör reklamuppehåll i programmen, men totalt har TV3 inte fler reklamminuter på ett dygn än TV 2 eller TVNorge, säger han till Kampanje.Oavsett den norska diskussionen kring täta reklamavbrott så har Camp Molloys tittarsiffror varit en besvikelse också för svenska TV 4. Programmet har i Sverige mellan 400 000 och 700 000 tittare. TV 4 hoppades på runt en miljon tittare för "den största satsningen i kanalens historia".


Dela sidan: