Dela sidan:

Leif Boork är en av alla hockeytränare som vant sig vid polon med Trygg Hansa-loggan. Snart är den historia.

Ett klassiskt samarbete är snart över. Trygg Hansa som sponsrat Svenska Hockeyligan i 22 säsonger tänker inte förlänga avtalet när kontraktet löper ut i maj nästa år.

Beslutet är en följd av försäkringsbolagets nya kommunikationsplattform där även sponsringsstrategin förändras.

- Vi har haft ett väldigt bra samarbete med hockeyn. Men nu har vi tagit ett nytt grepp om vår kommunikationsplattform och byter exponeringsstrategin mot en aktiveringsstrategi, säger Trygg Hansas marknadschef Jessica Friberg till Resume.se och fortsätter:

- Vi kommer att fokusera på våra livbojar och reflexvästarna för förskolebarn i stället. Vi vill ligga närmare vår kärnverksamhet så att kunderna verkligen har nytta av det i stället för att vi träder in i någon annan värld.

Samarbetet med Trygg Hansa har varit viktigt för svensk hockey. Svenska Hockeyligans vd Peter Gudmundsson säger till Dagens Industri att det förs diskussioner med andra företag för att fylla gapet.

Tidigare i år lät Resumé mediebevakningsföretaget S-Comm räkna ut vad tv-exponeringen av hockeytränarnas Trygg Hansa-polotröjor varit värd de tre senaste åren.

Svar: 19 miljoner kronor.



Dela sidan: