Dela sidan:

Den här dräkten är en av prylarna som går under klubban.

– Vi får e-post dagligen från ungdomar som vill köpa artiklar med våra kampanjbudskap på. Nu när vi upphör och inte kan fortsätta med vår uppskattade kampanj känns det vettigare att materialet hamnar hos målgruppen än i Riksarkivet, säger regeringens narkotikapolitiska samordnare Björn Fries i en kommentar.

Kampanjen togs fram 2003 av reklambyrån Futurniture på uppdrag av Mobilisering mot narkotika.

Kommittén sjunger på sista versen och nu ska kampanjmaterialet auktioneras ut på sajten tradera.com från och med i dag fram till 8 oktober. Samtliga artiklar kommer att ha utropspriset 1 krona.

Bland prylarna finns bland annat en husvagn, en uppblåsbar snopp, ett dj-bås och en trolldräkt.

Utlämningen av prylarna kommer att äga rum på Rosenbad och intäkterna ska användas som pris i en tävling om drogförebyggande insatser där kommuner och länsstyrelser deltar.

Enligt Futurnitures projektledare Frida Eriksson är intresset för kampanjmaterialet stort.

– Jag har ingen aning om hur mycket pengar vi kommer att få in, men vi hoppas på mycket, säger hon.



Dela sidan: