– Badlords idé var en annons där två sidor sitter på varandra och sedan river man av den översta bilden. Den idén har vi inte använt i vår annons, säger Hallin.

Johan Hallin menar vidare att den egna byrån, WeAreGroup hade kommit på idén med en påklädd modell på en sida och samma modell i underkläder på motstående sida. Denna idé kom i sin tur från den välkända modefotografen Helmut Newton.

Sedan fördes diskussioner med Badlords om att använd ”riv-av” idén för denna lösning. Johan Hallin säger sedan att han i e-post fått det bekräftat att det var okej från Badlords att använda WeAreGroups idé om man inte använde ”riv-av-lösningen”.
– Det har varit två separata idéer. Jag har följt vårt sekretessavtal till punkt och pricka och känner mig påhoppad av stämningsansökan.

Se Badlords annonsförslag nedan.

Johan Hallin anser att Badlords idé bestod av två annonser ovanpå varandra. Tanken var att man sedan river av den översta och därmed får se modellen i underkläder. Därmed är försvinner likheten med den annons som Lindex byrå WeAreGroup ligger bakom.

Läs mer: Lindex stäms av reklambyrå