Dela sidan:

Cinderella – båten i Kanal 5:s "Färjan". Foto: Viking Line.

Realityserien Färjan, som skildrar livet ombord på Viking Line-båten Cinderella, var en stor framgång för Kanal 5 under höstsäsongen – 3,2 miljoner svenskar såg ett avsnitt eller fler.

Även Viking Line jublar – rederiet har fått ett uppsving i antalet bokningar och intresset för personalen som syns i rutan är stort bland passagerare.

Enligt vad Resume.se erfar planeras det nu intensivt för en fortsättning av serien. Enligt källor i produktionsvärlden är förhandlingarna långt gångna. Det är bara smådetaljer som återstår, och den nya säsongen ska sändas i vår.

Helena Kneck, informationsansvarig på Viking Line, vill inte kommentera uppgifterna utan hänvisar till marknadschefen Per Jute, som dock inte varit anträffbar.

Även hos Kanal 5 är det locket på.

Resume.se har uppgifter om att det planeras för en ny säsong av Färjan till våren. Stämmer det?

– Inga kommentarer, säger Dan Panas.

Resume.se har tidigare rapporterat om att många väljer att åka med Cinderella för att få se huvudpersonerna i serien. Bartendern Håkan Hallin är en av de största favoriterna.  Han har dock varit tveksam till en fortsättning i rutan för egen del.

– Jag är helt slut och tror inte att jag orkar vara med om det blir en säsong två, sa han till Resume.se i början av december.

Det återstår att se om Viking Line kan övertala Håkan Hallin.

Färjan produceras av Stockholm-Köpenhamn.



Dela sidan: