Dela sidan:

Mattias Åkerberg. Foto: Tero Marjamäki

Här hittar du vinnarbloggarna

Mattias Åkerberg, vinnare i kategorin marknadsföring med bloggen Please copy me. Grattis, hur känns det?
– Skitbra, jättekul att vinna ikväll, speciellt i en såhär hår konkurrens.

Varför tror du att just din blogg vann?
– För att jag har engagerade läsare, och för att jag skriver på ett positivt sätt. Jag vill lyfta fram de bra kampanjerna som görs, istället för att ranka ner på dem mindre bra.

Vad skriver du om i din blogg?
– Reklam och reklamtexter. Jag har ett strategisk tänk i min blogg och jag lyfter också fram både lite äldre reklam och reklam som är aktuell just nu.

Vad har du för framtidsplaner med din blogg?
– Jag kommer snart att föra över bloggen till en punkt se adress. Men jag kommer fortsätta att hålla mig inom min egen nisch och vara konsekvent i mitt skrivande.

Vilken reklamfilm är den bästa just nu?
– Edet-filmerna tycker jag är bra.

Johan Ronnestam.

Johan Ronnestam vinnare i kategorin trender och webbtjänster med bloggen Ronnestam.com. Varför tror du att din blogg vann här ikväll?
– För att jag skriver ofta och delar av mig av mina egna tankar och analyser. Jag har i bloggen genuina idéer från grunden. Sen om de är korrekta eller inte får läsaren avgöra.

Varför skriver du din blogg?
– I början var det helt enkelt för att komma ihåg mina egna idéer. Jag hade innan jag startade bloggen bookmarkat massa sidor men till slut blev det för många sidor, och för många idéer så jag behövde samla dem någonstans. Sen så är det ju jättekul att folk läser bloggen och tycker till, och det är roligt att dela med sig. Bloggen har kommit att bli som ett nätbaserat anteckningsblock för mina idéer.

Sofia Mirjamsdotter

Sofia Mirjamsdotter som tillsammans med Niclas Strandh, vinner kategorin media med bloggen Same Same But Different. Hur känns det?
– Bra, det är alltid kul med ett erkännande.

Vad skriver ni om i er blogg?
– Vi skriver bland annat om mötet mellan gamla och nya medier

Varför skriver ni er blogg?
– För att just mötet mellan medier är intressant, och kul. Inriktningen vi har är också den enda bloggen som har så nischad inriktning vilket gör det extra roligt.

YABA är ett pris som webbyrån Daytona delar ut till bloggar som verkar inom digitala medier och marknadsföring. Vinnarna har utsetts genom en omröstning på nätet.

Fotnot: Mattias Åkerberg och Niclas Strandh skriver under våren krönikor i Resumé. Mattias första krönika kan du läsa här. Niclas första krönika kommer i nästa nummer av Resumé.



Dela sidan: