Dela sidan:

- Vi kör vidare på konceptet ”Gillar du att vinna men hatar att förlora”. Vi tyckte det var roligt att göra interaktiv tv där man går till botten med varför folk hatar att förlora, säger Ola von Bahr, ad på Storåkers McCann.
”Vinnandets och förlorandets värld” är en sajt framtagen av Storåkers McCann tillsammans med Acne Digital och är ett interaktivt tv-program med möjlighet att testa sig själv, se exempel på andra dåliga förlorare och framför allt lära sig mer om beteendet och dess botemedel premieobligationer.
Vem passar inte bättre att leda ett sådant program än Bo G Erikson? Den legendariska programledaren som var programledare för ”Vetenskapens värld” i trettio år. Nu gör han comeback efter sex år från kameraljuset.
Hur fick ni honom att ställa upp?
– Han var väldigt positiv från början. Han gillar Riksgälden och vad vi har gjort för dem. Han tyckte också att det var kul att vi lånade manéret från ”Vetenskapens värld”, säger Ola von Bahr.
– Det är ju en nostalgitripp bara man hör hans röst. Hans enda krav var att han skulle få ha en prompter.
Hur var han annars att jobba med?
– Otroligt proffsig. Jag tror han har vunnit tre Emmys. Han är dessutom en väldigt stilig karl.
Vad hade ni gjort om han inte hade ställt upp?
– Han skulle ha varit svår att ersätta. Allt han säger är liksom sant. Det något i hans fraseringar som gör att man tror på vad han säger.
Nästa vecka drar Riksgäldens i gång sin stora vårkampanj i print, utomhus, radio och film. Ola von Bahr ut­lovar att fler kända namn från förr kommer att dyka upp.
– Det kommer att vara några gamla figurer som man känner igen. Mer än så får jag inte säga ännu.

http://premier.riksgalden.se/

Fakta

Kund: Riksgälden
Byrå: Storåkers McCann
Uppdragsgivare: Christin Dylén
Arbetsgrupp: Robert Nygren projektledare, Mirja Hjelm produktionsledare, Ola von Bahr ad, Christian Heinig copy och Kaj Bouic planner.
Webbyrå: Acne Digital
Mediebyrå: Bizkit: Diana Thomasson

truefalse


Dela sidan: