Dela sidan:

Gustav Kruse, Markus Björk och Anna Lotto

– Vi har haft förmånen att hitta väldigt kompetenta medarbetare hos en kollega i branschen, säger Johan Gronowitz, vd på PS Communication i Göteborg.

Omfattades de här personerna av sparpaketet på Trigger?
– Någon vi har rekryterat gjorde det men inte alla. Men anledningen till att vi har rekryterat är inte att det fanns en tillgänglighet på marknaden. Vi har fått nya uppdrag inom action marketing och behövde fler personer med den kompetensen. Det har alla tre.

De nyanställda är Gustav Kruse, ad, Markus Björk, ad, och Anna Lotto, produktionsledare. Alla tre kliver över i april.
– I och med att de redan har den här kompetensen så blir det i princip ingen uppstartssträcka alls.

Kruse, Björk och Lotto kommer att ingå i en arbetsgrupp på totalt sex personer.
– Nu blir gruppen komplett. Det innebär att vi nu kommer att kunna leva upp till de krav som kunderna ställer. Med Markus får vi också en specialistkompetens inom förpackningsdesign som vi saknade sedan tidigare, säger Johan Gronowitz.

Hur gick rekryteringen till?
– Göteborg som en jättestor byråstad. När det gäller just den här actionmarketing-kategorin då är det egentligen bara Trigger som har kompetensen. Vi gjorde en shortlist på de personer som vi tyckte hade rätt kompetens. De här tre var de som vi kände att vi skulle kunna skapa bäst samarbete med. Vårt erbjudande till kunderna matchades bra av de här personerna, de ser på mänskliga relationer på samma sätt som vi.

Vad blir deras första uppdrag?
– Det är inte officiellt än. Vi har fått in tre nya kunder, det var så det här behovet uppstod.

Kristina Lundström, vd på Trigger, vill inte uppge om någon av de tre är bland de åtta som sagts upp. Däremot säger hon att det här inte påverkar deras tidigare beslut.



Dela sidan: