Dela sidan:

Den klaustrofobiskt nervpirrande Halloween-kampanjen Hotel626, som B-Reel gjorde förra året tillsammans med Goodby Silverstein & Partners för amerikanska snacktillverkaren Doritos, anses redan vara en modern klassiker inom marknadskommunikation.
Med Grand Trophy – motsvarigheten till Grand Prix i Cannes – befäster kampanjen sin ställning ytterligare. Juryn tvekar inte att kalla bidraget för ”groundbreaking”.

Anders Wahlquist lyssnar gärna på Nick Lowe.

Och Anders Wahlquist är förstås överlycklig:
– Magiskt att något som vi gjort från början till slut vinner i en av de stora tävlingarna. Det känns som ett kvitto på att det är värt att ha alla resurser inhouse på B-Reel, från filmregi, filmproducent, motion graphic, effekter och självklart webb-regi och produktion.

Han ser själv upplevelsedelen i kampanjen som förklaringen till att den fått ett sådant genomslag:
– Vi ser priset som ett bra bevis på att starkt berättande och förmågan att nå känslor är sjukt viktigt på nätet. Telefonapplikationer, sociala nätverksmöjligheter, sökoptimering och så vidare är kanon att strössla med efter behov, men upplevelsen behövs för att nå hela vägen.

Hur ska ni fira?
– Vi får fira i omgångar, New York kontoret börjarde redan i går nu så får vi ta vid i Sverige, och London får ta en pint på lunchen i dag.

Här är listan på svenska vinnare:



Dela sidan: