Dela sidan:

Studenterna på Berghs sponsras av Spotify. Foto: Spotify

Samarbetet mellan Berghs Live och Spotify blev klart nu i dagarna och innebär att Berghs school of Communication kommer att göra reklam för slututställningen Berghs Live via Spotify under maj månad.
Berghs Live är temat för årets slututställning och är en nyhetskanal som sänder under slutet av maj, både i huset och via webben.
– Vi är väldigt glada över det här samarbetet, då vi tror att det är ett bra sätt att nå ut till många människor, säger Lisa Rytter, pr–ansvarig för studentbyrån på Berghs Live.

Resultatet av samarbetet hörs i Spotify mellan den 14 – 31 maj och utmaningen för Berghs Live är att göra reklamen riktigt tilltalande.
– Det är väldigt viktigt för oss att vi profilerar oss med företag som ligger i framkant och som kan visa hur man kommunicerar idag. Spotify är ett lysande exempel på en ung uppstickare som nått stor räckvidd. Vi vill fokusera på möjligheterna och lyfta fram vikten av att vara innovativ och kreativ, säger Lisa Rytter.

Vad har ni för förhoppningar på det här samarbetet?
– Vi hoppas på att folk ser vår reklam och att det skapar intresse kring Berghs slututställning. Vi vill också driva fler människor till vår hemsida och till vår skola.

Berghs slututställning pågår mellan den 28 – 31 maj.

Emelie Kalén



Dela sidan: