Dela sidan:

Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand jagar röster på Spotify. Foto: Fredrik Hjerling

– Ärligt talat var jag lite tveksam till Spotify. Men våra medlemmar och lokalavdelningar övertalade mig, säger Magnus Johansson som ansvarar för Miljöpartiets reklamsatsningar.

På Spotify kommer Maria Wetterstrand att ge partiets syn på frågan om integritet på nätet. Kampanjen är framtagen av Locomotiv och den börjar nästa vecka.

Men även om Magnus Johansson var skeptisk till Spotify är han positiv till webben som kommer att bli en viktig kanal inför EU-valet den 7:e juni.
– Vi vet att våra väljare är datorvana och använder nätet i hög utsträckning. De kommande tre veckorna kommer vi ha sju heltidsanställda som jobbar med vår webbkampanj.

Men ni hoppar över tv-reklam i TV4?
– Vi vill inte dras in i det chicken-racet.

Ladda hem Spotify-reklamen här



Dela sidan: