Dela sidan:

Det är den andra Bonniertidningen som kommer ut i Korea. Sedan tidigare ges Popular Science ut i landet. Även den ges ut på licens, men av ett dagspressförlag.

J&L Communications har däremot riktat in sig på magasin som siktar på välbärgade läsare. I den portföljen har Yachting en given plats. Tidningen vänder sig nämligen inte till den vanlige småbåtsentusiasten. Båtarna i tidningen är mellan 60 och 120 fot långa.
– En gång i tiden var Yachting en av USA:s största annonssuccéer. Den lockade nämligen de flesta annonsörer som siktade in sig på en riktigt välbärgad målgrupp, säger Anders Malmsten, ansvarig för Bonniers licensaffärer.

Men trots att Sydkorea har en folkmängd på närmare 50 miljoner räknar inte Anders Malmsten med att tidningen kommer att säljas i någon gigantisk upplaga.
– Sydkorea är en väldigt annorlunda tidskriftsmarknad. De stora magasinen i landet har bara upplagor på runt 50 000 exemplar. Men de är å andra sidan 600-700 sidor tjocka.



Dela sidan: