Dela sidan:

Sveriges Annonsörer har kartlagt vilka sommarevenemang som deras medlemmar är mest positivt inställda till att synas i samband med.

Enligt undersökningen, som är gjord i samarbete med undersökningsföretaget YouGov, är 28 procent av annonsörerna positivt inställda till att synas i samband med Stockholm Pride.

– Det är en självklarhet nu att företagen riktar sin marknadsföring specifikt mot olika målgrupper, till exempel homosexuella. De företag som syns med sitt varumärke i samband med evenemang som exempelvis Stockholm Pride, uppfattas som både innovativa och liberala, säger Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer i en kommentar.

Det mest populära stället att synas med sitt varumärke är dock Swedish Open tätt följt av Volvo Ocean Race. Minst populärt är Medeltidsveckan i Visby.

Undersökningen genomfördes under juni 2009 bland Sveriges Annonsörers medlemmar. Resultatet bygger på svaren från 177 respondenter.

Hela listan

Skulle du kunna tänka dig att besöka något eller några av följande evenemang med ditt företag/varumärke?

Swedish Open - 38 procent

Volvo Ocean Race - 34 procent

Stockholm Jazz Festival - 34 procent

Stockholm Pride - 28 procent

Hultsfredsfestivalen - 23 procent

Match Cup Sweden - 21 procent

Gotland Runt - 19 procent

Medeltidsveckan i Visby - 12 procent
 



Dela sidan: