Dela sidan:

Succé i både effekt och kreativitet! SAS har under drygt två veckor låtit besökarna tävla om 200 gratisresor på kampanjsajten SAS Globe of Fortune.

Resorna slumpgenereras via en snurrande jordglob ur den pott av 650 000 lågprisbiljetter, som ingår SAS pågående lågpriskampanj.

Även resesällskapet slumpas fram via användarnas vänner på Facebook.
– Det blev totalt 117 857 snurr, betydligt mer än väntat från en viral kampanj under så väldigt kort period, säger Anders Gustafsson.

Anders Gustafsson, en kille med snurr.

Facebook har också varit den största källan till spridning av tävlingen.
– Runt 60 procent har kommit till sajten via Facebook. Övrig trafik kommer från till exempel bloggar och artiklar. Det är alltså kommunikationen mellan folk som varit mest drivande, säger Anders Gustafsson.

– Absolut roligast är att – oavsett utfall – så har alla berättat hur det gått för dem personligen. De har blivit små historier i sig, som gett genomslaget.

SAS Globe of Fortune har även fått internationellt genomslag. Den här veckan rankas sajten som en världens fem bästa kampanjer just nu av amerikanska Creativity.

Senast sista september kommer vinnarna att meddelas.



Dela sidan: