Dela sidan:

Pontus Schultz.

– Jag kommer att dela min tid mellan de båda uppdragen och kommer att sitta kvar i ledningen för Bonnier Tidskrifter, säger Pontus Schultz.

Han kallar det ett drömjobb.
– Skitkul. Nu får jag chansen att verkligen genomföra allt som jag tidigare har tyckt och tänkt om det som nu sker i mötet mellan medier, teknik och samhälle. Bonnier har dessutom alltid varit bra på att främja indivi­duellt entreprenörskap, men på senare tid har man agerat marknads­ledare när det kommer till att definiera framtidens medier.

Och vad har du för idéer?

– På det stora planet finns ett antal utmaningar som ser likadana ut för hela bolaget. Den allra viktigaste frågan är utan tvekan hur vi ska ta betalt för innehåll i en digital värld. Den andra stora frågan handlar om att överföra ett annonserbjudande till en multiplattform, med generiska ­annonslösningar.

Läs en längre intervju med Pontus Schultz i veckans nummer av Resumé.



Dela sidan: