Dela sidan:

Karin Pettersson. Foto: Sören Andersson

– Vi vet vad de går för och har bra erfarenheter från förra valet säger Socialdemokraternas kommunikationschef Karin Pettersson.

Att Acne fick förnyat förtroende hängde också ihop med att de har stor erfarenhet av rörlig bild.
– Vi har skrivit avtal med TV4 och kommer att köra tv-reklam, så det är klart att det blir ett viktigt inslag i vår kampanj.

Acne låg även bakom kampanjen förra valet och då gick det inte så lysande?
– Vår valanalys visade att det var helt andra faktorer än reklamkampanjen som avgjorde det valet.

Tyngdpunkten i kampanjen ligger självklart i anslutning till valet. Men den första kampanjen kommer att synas redan om en månad. Exakt hur stort uppdraget blir är inte fastställt.
– Vår valbudget ligger på 70 miljoner kronor och en stor del kommer att gå till medieköp och reklam. Men exakt hur det fördelar sig vet jag inte riktigt ännu.

RBK som fick Socialdemokraternas reklamuppdrag efter förra valet kommer dock att behållas.
– Vi är nöjda med RBK och de kommer att ansvara för vår kampanj i Stockholm som är mycket viktig.
 



Dela sidan: