Dela sidan:

Nya looken på burkarna.

Gamla utseendet.

– Uppdraget var att ta fram en ny designlösning på befintligt sortimenti syfte att stärka varumärket Abba och tydliggöra erbjudandet. Utmaningen var att skapa ett uttryck som kommunicerar sillkultur – att få fram en känsla av bohuslänsk skärgård utan att hamna i en stereotyp fiskargubbsestetiks, skriver designbyrån i en kommentar om uppdraget för Abba Seafood.

Nils Jensen, creative director på Jensen Pamp McCann, utvecklar.

– Nu ser man faktiskt skillnad på burkarna i sortimentet – det har blivit tydligare mellan de olika smakerna, smakerna är bättre redovisade.

– Och det är mer västkustkänsla, sillen kommer ju därifrån.

Abba Seafood är en stor kund för byrån.

– De har 20-25 olika produkter.

Vilken är din favoritsill?
– Matjesill.

Men den finns inte i glasburk, va?
– Nej, i plåtburk.

Arbetsgruppen

Account Director: Sara Helmersson
Creative Director: Nils Jensen
Design Director: Mats Lekberg
Account Manager: Britt-Marie Möller



Dela sidan: