Dela sidan:

Skärmdump från den nya sajten.

Idag drar Socialdemokraterna igång sin valupptakt genom att lansera den nya kampanjsajten. Den innehåller tolv olika filmer som ska illustrera hur partiet genomför, och vill genomföra, sin politik på kommun- och riksnivå. Budskapet är ”Vi kan inte vänta” och syftar till att Socialdemokraterna är sugna på ett maktskifte.

– Vi vill kommunicera vad vi menar med "möjligheternas land" med hjälp av humor och värme, säger Karin Pettersson.

Marknadsföringen av sajten kommer bland annat att ske genom bannerannonsering. Främst på Aftonbladet.se, men även på Msn.se, Dn.se, i Citypaketet, samt i Fokus och Allt för föräldrar.

– Men vi kommer också att jobba med marknadsföringen genom våra befintliga kanaler i sociala medier, säger Karin Pettersson.

Möjligheternasland.se kommer att fungera som valsajt i en dryg månad framöver. Men under den sista tiden inför valet, när kampanjandet går in den mest intensiva fasen, kommer partiet att växla över trafiken till sin vanliga hemsida.

– Då kommer folk att vara mer intresserade av konkreta sakfrågor, säger hon.

Socialdemokraternas valbudget ligger på 70 miljoner kronor, men Karin Pettersson vill inte berätta hur mycket de olika projekten kostar.

Förutom webbsatsningen kommer paritet att annonsera i TV4 och de mer traditionella kategorierna print och utomhus.

– Den största skillnaden mot valet 2006 är satsningarna på nätet och i tv, men också på fler personliga samtal, säger Karin Petterson.

Acne är Socialdemokraternas reklambyrå och skaparna bakom den nya sajten. 



Dela sidan: