Dela sidan:

Resume.se kan visa de första annonserna i kampanjen för årets upplaga av 100-wattaren. De syns i Dagens Industri i morgon. Under den här veckan och nästa kommer fler annonser och banners att pumpas ut.

100-wattaren har fått en nytändning – tävlingen har bytt mediepartner från Dagens Media till Resumé och Aftonbladet har gått in som ny huvudsponsor på tre år.

– Aftonbladet lägger betydligt mer pengar än vår tidigare huvudsponsor Google, men hur mycket det handlar om vill jag inte berätta, säger Per Rosvall.

Sveriges Annonsörer äger tävlingen till 75 procent. Resterande del innehas av Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm.

Storåkers är 100-wattarens reklambyrå och i den nya kampanjen hyllas tidigare prisade kampanjer (här Riksgälden och Delicato) i tävlingen – på ett kreativt sätt.

100-wattaren, som mäter reklamens effekt, har en ny tagline: ”Reklam som fungerar”.

– Kreativ reklam med hög kreativ höjd är även reklam som man kan dokumentera resultat för. De fungerar även effektmässigt, säger Per Rosvall som, eftersom han är ny på sin post, arrangerar tävlingen för första gången.

Bidragen ska vara inskickade senast den 8 september.

Teamet bakom kampanjen:

Sveriges Annonsörer:

Per Rosvall, projektledare.
Carolina Diniz, produktionsledare.

Storåkers:

Kundansvarig: Pia Grahn Brikell
AD: Henric Almquist
Copy: Hanna Belander
Grafisk formgivare: Sara Bellafesta
Projektledare: Therese Bohlin
Produktionsledare: Sofia Beme
 
 



Dela sidan: