Dela sidan:

Resumé har tidigare skrivit om Fritidsresors populära reklamfilm med den danske stjärnskådespelaren Mads Mikkelsen.

Filmen har blivit en succé för Fritidsresor som sett bokningarna skjuta i höjden.

Vecka 34 noterades en försäljningsökning med 61 procent, jämfört med samma vecka året före.

– Det har varit varit våldsamt höga nivåer. Det är en kombination av konjunkturen, våra produkter och kommunikationen, säger Lottie Knutson till Resume.se.

Om danska DR 1:s parodi av reklamfilmen – i en trailer för Anders Lund Madsens nya talkshow – säger hon:

– Det är jättekul. Klippet cirkulerar vilt internt här på hela Fritidsresor i Norden. Nu väntar vi på en svensk efterföljare, ha ha.

– Det är två favoritscener. Dels när han buffar till folk, och dels magplasket där magen verkligen tar i poolbotten.

Lottie Knutson är glad över att företagets reklamfilm parodieras.

– Det finns ett uttryck som säger ”Copying is the highest form of flattery” – kopiering och/eller parodi är enormt positivt eftersom vi talar om kommunikation vars syfte är att skapa uppmärksamhet, sympati och generera försäljning.

Filmen med Mads Mikkelsen har gått så pass bra att Fritidsresor nu köpt mer reklamtid i tv.

Se parodin nedan:




Dela sidan: