Dela sidan:

truetrue2020-10-10T16:24

Efter en final­omgång valde Läkare utan gränser Acne Advertising som ny huvudbyrå. Byrån ska ansvara för organisationens kommunikation i köpta och egna kanaler.

Läkare utan gränser är en medicinsk, humanitär organisation med världen som ­arbetsfält. I dag är organisationen aktuell med en kampanj på temat ”Humanitär hjälp är inget vapen”.
– Läkare utan gränser är ett drömuppdrag för oss. Att få fler att upptäcka vad som skiljer dem från andra ideella organisationer ska bli otroligt spännande, säger Elin Bäckman, vd Acne Advertising.

Johan Pettersson, tf insamlingsansvarig på Läkare utan gränser, var ansvarig för reklambyråupphandlingen:
– Målet var att hitta en långsiktig partner som tillsammans med oss kan utveckla en strategisk plan och omvandla den i kreativa kommunikationsidéer. Hos Acne Advertising känner vi att vi har hittat det vi sökte.

Arbetsgrupp, Acne Advertising

Elin Bäckman kundansvarig/strateg, Sofia Orrheim projektledare, Ulrika Fryckstedt copy, Anna Kask ad, Henrik Åkerberg original.



Dela sidan: