Dela sidan:


Sveriges Annonsörer lanserar nu en dokusåpa om sig själva och livet på det egna kansliet. Serien, som är gjord i sex avsnitt ska visas på deras egen webbplats och läggas ut på Youtube.

– Vi behöver marknadsföra oss och detta är ett lättsamt sätt att visa upp oss för potentiella medlemmar, säger Elisabeth Thörnsten, kommunikationschef för organisationen.

I serien har personalen på kansliet för Sveriges Annonsörer skruvat sina egna personligheter ett par varv.

– Vi vill visa en kul sida av oss själva. Vi står för det här. Det ligger jättenära verkligheten, säger Anders Ericson, vd, som ser initiativet som ett sätt att motverka en konfliktfylla mediebild.

Insatsen är också tänkt att vara en inspiration för landets annonsörer.
– Vi vill utmana webbformatet och dokusåpaformatet och visa på möjligheter och inspirera, säger Anders Ericson.

Den egna inspirationen har kommit från den brittiska tv-serien The Office. Produktionen är gjord i samarbete med elever på Medieskolan.



Dela sidan: