Dela sidan:

Elin Bäckman (Foto: Ulrika Fjällborg)

Företaget Komplett, Nordens största nätbutik inom hemelektronik, som för övrigt i år fyller tio år, har under hösten genomfört en omfattande reklambyråbyråupphandling för att hitta en skandinavisk huvudbyrå. Tidigare har man samarbetat med Forsman & Bodenfors.

Efter avslutad finalomgång, där två byråer ställdes mot varandra, har Komplett valt den svenska byrån Acne Advertising till sin nya kommunikationspartner. Samarbetet inleds omgående.

– Att vi valt Acne Advertising beror på de strategiska och kreativa lösningar som de presenterade men ett starkt skäl var också deras öppna arbetssätt och deras positiva attityd, säger Peter Keerberg, VD Komplett Sverige i en kommentar.
 
Byråupphandlingen har pågått sedan september med sex deltagande byråer i Sverige och Norge:
Tre Oslobaserade och tre Stockholmsbaserade.

– Jag är otroligt stolt över den kämparglädje som hela byrån visat och som ledde till att vi idag får inleda detta samarbete. kommenterar Elin Bäckman, vd Acne Advertising det nya uppdraget.


Komplett säljer hemelektronik på internet och är en del av e-handelskoncernen Komplett ASA som är ett av Skandinaviens ledande företag inom e-handel med nio internetbutiker i tre länder. Komplett ASA är noterat på Oslobörsen och omsatte under 2009 cirka 3,7 miljarder norska kronor.
Under 2011 kommer Komplett att öka sin närvaro i media, meddelar man. Huvumedia är TV. I början av 2011 planeras första kampanjen att rullas ut.



Dela sidan: