Dela sidan:

Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer.

Sveriges Annonsörers årliga undersökning bland medlemmarna om planerade investeringar i marknadskommunikation visar att fyra av tio annonsörer avser att öka medienvesteringarna i under 2011.

– Medieinvesteringarna har haft en positiv utveckling under 2010 och under nästa år ser det ännu ljusare ut. Annonskonjunkturen ligger normalt sett tidigt i en konjunkturcykel så det är absolut ett resultat vi kan glädjas åt, säger Anders Ericson, vd på Sveriges Annonsörer i en kommentar.

Undersökningen, som gjorts i samarbete med Novus, har gjorts bland Sveriges Annonsörers cirka 500 medlemsföretag.

Planerade investeringar i marknadskommunikation 2011
Avser att öka investeringarna    44 %
Bibehåller investeringarna    43 %
Minskar investeringarna    10 %
Vet inte    3 %

(135 marknadschefer/marknadsdirektörer eller motsvarande har svarat).

Det är internet som är hetast. 63 procent av Sveriges Annonsörers medlemmar säger att de ökar sina medieinversteringar för internet nästa år. Även föär tv-reklamen ser det ljust ut.



Dela sidan: