Dela sidan:

Komplett är en nätbaserad kedja och väljer att ta fasta på detta i den nya reklamfilmen. Med hjälp av Acne ska man positionera sig gentemot konkurrenter som Elgiganten och Media Markt och Net on Net.

Företaget startades i Norge i början av 1990-talet och omsätter idag 4,47 miljarder kronor. Nu vill man skapa sig ett större namn på den svenska marknaden.

– Detta är det första externa resultatet av vårt samarbete som inleddes i november 2010. Vi använder humor och en enkel dramaturgi för att positionera Komplett som ett billigare alternativ. Även tempot och tonaliteten skiljer sig från alla skrikande konkurrenter där ute, säger Adam Springfeldt, Creative Director på Acne Advertising i en kommentar.    

Hela kampanjen går i både Sverige och Danmark. 

Arbetsgrupp

Kundansvarig: Elin Bäckman

Creative Director: Adam Springfeldt

Art Director: Johan Holmgren

Copywriter: Erik Bergqvist

Operativ projektledare: Sofie Holmström

Ansvarig Komplett: Erik Johannesson  



Dela sidan: