Dela sidan:

Expresssens klassiska geting. Foto: Andreas Elgstrand.

Expressens vd Bengt Ottosson meddelar att det är tidningens bästa resultat någonsin.

– 2010 blev ett starkt år för oss med både kraftigt ökade annonsintäkter och dessutom ökade upplageintäkter, säger Bengt Ottosson i en kommentar.

Intäkterna var 1 549,4 miljoner kronor (1 548,8 mkr) och kostnaderna uppgick till 1 386,7 miljoner kronor (1 464,7 mkr).

Annonsintäkterna steg i alla kanaler (huvudtidning, magasin, webb, mobil och butiks-tv). Såväl huvudtidningens som magasinens upplageintäkter ökade, meddelar Expressen i ett pressmeddelande. 

– En av förklaringarna till vårt starka resultat är att vi tagit marknadsandelar både på annons- och upplagemarknaden, samtidigt som vi haft bra kontroll på våra kostnader, säger Bengt Ottosson och fortsätter:
 
– Under året har vi också haft en stark trafiktillväxt i webb och mobil och var i slutet av året först med att lansera iPadupplagor både av våra huvudtidning och magasin. I de senaste Sifo-undersökningarna är Expressen också den mest lästa betalda dagstidningen, vilket skapar bra förutsättningar inför 2011.



Dela sidan: