Dela sidan:

Foto: Johanna Lindholm.

Av de 119 inskickade bidragen har juryn valt ut 35 bidrag som har chansen att plocka hem utmärkelsen Gyllen Hjulet 2011. Priset, som delas ut av sponsring- och eventbranschen, ges till företag och organisationer som på ett kreativt och effektivt sätt utnyttjat sponsring och event dör att nå sina kommunikativa och affärsmässiga mål.

– Årets bidrag visar upp en positiv utveckling när det gäller aktivering. Många projekt har en tydlig och relevant story och vi ser ett fantastiskt uppsving när det gäller integrering i andra kanaler. De nominerade bidragen grundar sig dessutom i affärsmässiga målsättningar och effekt, säger Cecilia Perlind.

Nomineringar och vinnare utses av en sponsrings- respektive en eventjury bestående av representanter från alla delar av branschen.

Årets gala äger rum den 29 mars 2011 på Stockholm Waterfront.

Årets nomineringar

ÅRETS BÄSTA SPONSRING

Every Team Needs a Shirt with a Story - Jung Relations och adidas
Mekonomen Våga Fråga - S&B och Mekonomen
Panasonic LUMIX & Fotografiska - JJP/Aegis, Panasonic, Vizeum och DDB Stockholm
Santa Maria Melodifestivalen 2010 - JJP/Aegis, Santa Maria och Fredag
Team biogas.se - E.ON, Volkswagen Group och S&B

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE

ATG för ATG Sommartravet (Byrå: S&B)
Stockholms filmfestival
Svenska handikappidrottsförbundet & Sveriges paralympiska kommitté för Lag Paralympics (Byråer: John Petersen AB och JKL Group)
TV4-gruppen för Idol 2010
Vasaloppet

EVENT B2C

Marabou Polka-lansering - Concept Store, Kraft Foods och Prime PR
Milda - "Tomtens Pepparkaksfabrik" - Lowe Brindfors, Unilever och Art'n Dito
Netonnet Lagershopsöppning - Mediaedge:cia / MEC Access, Garbergs och Netonnet
Spirit of Innovation - Futurniture, Springtime PR, Sweco, Tengbom Arkitekter, Mediatec och Ambrosius
Volvo Subject60 - Jung Relations, Volvo och Knock

EVENT B2B

Beyond - Bodén & Co/Rewir och Stockholmsmässan
The Breakfast Qlub - Senti
Entreprenörsmötet - Minnesota Communication
Guldlådan 2010 - PS Communication och Posten
100-wattaren 2010 - Eventum och Sveriges Annonsörer

INTERNA EVENT

Kunskapsveckan med Get Together - Springconf och Grant Thornton
Lärarförbundets kongress 2010 - Imagine och Lärarförbundet
Manpower Festival - Eventum och Manpower
Telenors Sound of Freedom Festival - Meetmasters och Telenor
ÅF Innovation by experience Torch 2011 - Eventyr och ÅF

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG

Bordellen i Almedalen - Gyro, Järfälla tjejjour och Spotlight PR
Idéer för livet - Skandia
Konst på elskåp - Fortum, Prime PR, Bodén & Co och Garbergs
Mekonomen Våga Fråga - S&B och Mekonomen
Svenska Hjältar - Aftonbladet, BSP Marketing, OTW Television och Micael Bindefeld AB

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING

Bordellen i Almedalen - Gyro, Järfälla tjejjour och Spotlight PR
Folkdräkt 2.0 - Svenska Turistföreningen (STF) och Syrup
Rosa kudden - Milk Reklambyrå och Mio
Team biogas.se - E.ON, Volkswagen Group och S&B
Tillsammans - Kollo och IKEA



Dela sidan: