Dela sidan:

Bakom kampanjen står kommunikationsbyrån PS Communication i Göteborg och innefattar både print, filmer, webb och event.

– Timebusters är ett gäng vanliga pendlare som visar vad man kan göra av sin restid. Målet är att få fler att upptäcka fördelarna med att resa kollektivt. I stället för att spendera tid bakom ratten kan man utnyttja tiden till annat, säger Gustav Löfving, projektledare för kampanjen.

Och fortsätter:

– Vi vill öppna upp spjällen rent mediemässigt och få folk att få upp ögonen för Skånetrafiken. Timebusters har en egen Facebook-sajt och Skånetrafiken har även startat en egen Facebook-sajt samt är aktiva på Twitter. Tanken är att öppna upp kommunikationen och ge resenärerna en möjlighet att ge oss feedback.

Syftet med kampanjen är att visa på hur resenären kan utnyttja sin restid och lyfta fram att kollektivtrafik kan vara både ett trevligt och tidseffektivt sätt att resa på.

– Skånetrafiken vill tala om för folk hur många stora förändringar och förbättringar de har gjort. De har till exempel byggt om infrastrukturen och gjort om ruttplaneringen vilket har minskat ner på restiden för många skåningar.

Kampanjen kommer att pågå under mars.

– Det är lite provocerande att ha en kampanj om restid med tanke på de problem som all kollektivtrafik i Sverige har haft den här vintern. En del har reagerat på kampanjen och undrar varför kollektivtrafiken inte var bättre när det väl gällde, som i vintras, men Skånetrafiken duckar inte för den diskussionen utan är öppna för dialog. Vi ser kampanjen som ett fantastiskt tillfälle att öka kommunikationen mellan resenärer och Skånetrafiken.




Dela sidan: