Dela sidan:

Erik Sollenberg Foto: Björn Elgstrand

Koncernen Forsman & Bodenfors, som förutom reklambyrån, består av F&B Case, Happy, Kollo, Factory och F&B Inhouse, omsatte förra året 494 miljoner kronor.

– Det är en ökning med runt 100 miljoner från året innan då koncernen omsatte 390 miljoner, säger Erik Sollenberg.

Koncernens totala intäkter landade för 2010 på 261 miljoner kronor, jämfört med 227 miljoner för året innan.

Forsman & Bodenfors, reklambyrån, ökade sin byråintäkt med 21 miljoner kronor under förra året till 165 miljoner kronor. Omsättningen landade på 408 miljoner kronor.

– Det är ett mått på hur otroligt mycket vi producerar. Man kan säga att vi ändå blivit en ganska stor verksamhet, säger Erik Sollenberg.

Förra året delade man ut 20 miljoner till sitt ägarbolag. Hur mycket man kommer att dela ut i år kommer att beslutas på bolagsstämman senare i år.



Dela sidan: