Dela sidan:

Månpocket och Bonnier Pocket lanserar i dagarna ”Klimatsmart pocket” som innebär en ny miljövänligare pocketbok. Sedan skissstarten av lanseringen för över ett och ett halvt år sedan har reklambyrån Hummingbirds varit med, nu lanseras kampanjen brett.

 

– Vi vet att allt fler är intresserade av miljöfrågor och våra läsare ges nu möjligheten att välja mer miljövänliga pocketböcker. Pocket är en bruksvara som produceras i stora volymer. Månpocket och Bonnier Pocket trycker 6-7 miljoner exemplar varje år. Det känns därför väsentligt att ta ett steg i en mer miljövänlig riktning, säger Catarina Berg, marknadsansvarig på Månpocket och Bonnier Pocket i en presskommentar.

 

För att lansera ”Klimatsmart pocket” har Hummingbirds tagit fram en visuell identitet som bland annat kommer att synas på alla pocketböcker. Kampanjen kommer att vara synlig under april månad i PocketShops butiker och i digitala kanaler utomhus och på webben.