Dela sidan:

Mejlar man Gustav Egerstedt får man ett autosvar som är ”brought to you by B-Reel” till svar.
– De som mejlar Gustav Egerstedt är företrädesvis folk i reklambranschen och hans Out of office-reply är ett attraktivt medie att synas i. Det är ett snillrikt sätt att nå folk i branschen på ett extremt enkelt sätt, sägger Petter Dixelius, copy på Saatchi & Saatchi.

Hur många som mejlar till Gustav Egerstedt kan han inte säkert svara på.
– Men det rör sig i alla fall om hundratals mejl om dagen, säger Petter Dixelius.

Tanken är att försäljningen av Gustav Egerstedts autosvar ska bli startskottet för en ny tjänst som byrån kommer att lansera. På en sajt kommer man att kunna sälja sin Out of office-autoreply till högstbjudande. Man ska också kunna donera den till välgörande ändamål.
– Vi har reggat en domän och håller nu på att utveckla sajten som vi vill ha den, säger Petter Dixelius.

Förhoppningen är att kunna lansera sajten under sommaren.
 



Dela sidan: