Dela sidan:

För en månad sedan skrev Resume.se om SvD:s nya sajt, som då beskrevs som en webbrevolution. Enligt Fredric Karén har reaktionerna på den nya sajten varit positiva, både från annonsörer och läsare.
– Folk har varit väldigt nöjda och vi har fått väldigt bra respons, säger han till Resume.se.

En mindre positiv effekt av omgörningen är ett rejält tapp i antal sidvisningar, från runt 11 000 000 sidvisningar i veckan till drygt 7 000 000, enligt Kia Index. Något som förklaras med att de inte fått igång alla funktioner på sajten ännu.
– Tyvärr så ligger vi två-tre efter det vi hade hoppats. Men vi hoppas att allt ska vara klart om en månad, säger Fredric Karén.

Då räknar man också med att vara tillbaka på samma nivå som tidigare i antal sidvisningar.

Trots minskningen så har annonsörerna reagerat positivt till förändringarna på sajten. Bland annat har den nya zonindelning möjliggjort att annonsera på ett mer relevant sätt än tidigare.
–Vi har valt att lyfta Näringsliv och Resor, två sektioner där vi haft ett högt annonstryck. På de sektionerna har vi nästan dubblat antalet sidvisningar, säger Fredric Karén.

SvD.se har också lockat runt 150 000 fler unika besökare i veckan sedan man gjorde om sajten.

 


Dela sidan: