Dela sidan:

Vinnarbidraget

Honey Design vinner UTE 2011 med motiveringen:

”Tydlig, enkel och snabb – som utomhusreklam ska vara. Men här finns ytterligare en dimension som flirtar med en teknik som vi normalt sett stöter på i andra sammanhang. Äntligen tar utomhus klivet in i kupongvärlden. Att det dessutom smakar gott och doftar saltvatten gör det bara bättre.”


 

Forsbergs skola/RFSU

Motiveringen:

"Man träffas, tycke uppstår, man går tillsammans i sommarnatten. Ska vi gå hem till dig, eller hem till mig eller var och en hem till sitt?! Denna eviga fråga har nu blivit enkel att besvara – Vi hittar närmaste öppna Seven Eleven såklart. Visst är det härligt med ny teknik!?"

Ruth/ SF Bio och ESTER/Vårdguiden

Motiveringen:

"Å ena sidan ett stort antal moppersymboler, å andra sidan ett stort antal moppersymboler. Å ena sidan en reklambyrå med ett kvinnonamn, å andra sidan en reklambyrå med ett kvinnonamn. Å ena sidan handlar det om att titta på fläckar, å andra sidan om fläckvis tittande. Ja ni hör själva – våra treor är omöjliga att skilja på."

UTE 2011 genomfördes i samarbete med Mopper.



Dela sidan: