Dela sidan:

SAS har fått utmärkelsen ”Europas punktligaste flygbolag” för andra året i rad. Med den nya kampanjen vill företaget visa hur resenärerna kan få tid över till annat.

– Vi visar helt enkelt exempel på vad folk får tid till om de flyger med SAS, säger Tobias Carlson och Jonas Wittenmark, Creative Directors på CP+B, som är reklambyrån bakom kampanjen, i ett pressmeddelande.

– Personer som reser mycket i jobbet måste kunna lita på sitt flygbolag. Du vill fortfarande kunna hämta på dagis och ha en aktiv fritid. Många avgångar att välja mellan och att planen landar när de ska, är avgörande för att logistiken kring privatlivet ska fungera, säger Johan Åhlén, reklamchef på SAS Sverige, i ett pressmeddelande.

Reklamkampanjen omfattar film, tidningsannonser och radiospottar.

Arbetsgrupp:

Regi: Magnus Rösman
Creative Directors: Tobias Carlson/Jonas Wittenmark
Copywriter: Annica Brinck
Art Director: Dennis Rosenqvist
Final Art: Petter Brink
Client Service Director: Robert Waern
Business Affairs: Hanna Evertsson
Content Manager: Michaela Winckler
Producent: Kalle Wettre, The Producers