Dela sidan:

Radioprofilen Kent Finell.

Detaljhandelskedjans nya reklamkampanj "Clas Ohlsons sommarhits 2011", signerad reklambyrån Garbergs, kommer bland annat att presenteras i radio av radiomannen och journalisten Kent Finell.

– Sommarhits är ett vedertaget begrepp som jag tror alla känner till. Clas Ohlsons sommarhits är alla ljud från grästrimmers, skruvdragare, hammare och annat de säljer och som man hör på sommaren. Men naturligtvis också löftet om en riktigt bra produkt till ett riktigt bra pris. Det är väldigt Clas Ohlson att nörda in sig på ljud från maskiner, säger Johan van der Schoot, copywriter på Garbergs, till Resume.se

Och fortsätter:

– Det var extra roligt att Kent Finell ville vara med och göra reklamen, det skapar igenkänning. Det visade sig dessutom att han är ett stort Clas Ohlson-fan och han tyckte att det här var en idé som passade honom.

Vad hoppas ni på för reaktioner?

– Jag hoppas att reklamen kommer att skapa engagemang och visa på vurmen för produkterna och löftet att allt finns på Clas Ohlson. Många upplever att Clas Ohlson är prylarnas himmel och många dras till butiken tack vare det. Att gå till Clas Ohlson är som att gå på upptäcksfärd.

Kampanjen löper fram till mitten av juni.

Lyssna på några av sommarhitsen här och här.

Arbetsgrupp Garbergs:

Copy: Johan van der Schoot
Ad: Lotta Mårlind
Projektledare: Pernilla Berg
Produktionsledare: Lotta Thunved
Produktionsbolag: Flickorna Larsson



Dela sidan: