Dela sidan:

Kattis Ahlström. Foto: Resumé.

Det sammansmälta koncept med talkshow i TV4 Plus, relationstidningen Kattis & Co och en tillhörande sajt blev en flopp.

Lanseringen skedde under lågkonjunkturen våren 2009 – riktigt dålig tajming.

– Vi fick inte den önskade starten man behöver. Det är otroligt svårt att simma under ytan i den här branschen, säger Kattis Ahlström till Resume.se.

Hela tidningens redaktion på åtta personer avvecklas.

– Mina tankar går till dem främst och jag hoppas att det löser sig med nya jobb för dem, säger Kattis Ahlström.

Hur tufft är det här för dig?
– Jag är ganska pragmatiskt inställd till sånt här. Tjänar man inga pengar på det ska man inte fortsätta. Men jag tycker att det finns ett hål på marknaden att att fylla. Och tidningen har börjat hotta sina läsare, men nu är det för sent. Man måste få en bättre start.

Upplagan ligger på 34 700 exemplar och det sista numret kommer ut i juli.

Kattis Ahlström berättar att hon fått erbjudanden från andra aktörer.

– Men jag måste smälta det här först. Jag har ett hjärta i tv och gillar även radio, men jag vet inte än. Vi får se.



Dela sidan: