Dela sidan:

Några av de anställda på PS Communications action marketing- och eventavdelningar.

Hur kändes förra årets vinst?
– Vi är glada. Det känns jättekul. Vi satsar på kontinuerlig kunduppföljning och lägger krut på det, säger den nordiska koncernens vice vd Patrick Walldén.

Ni har en bred verksamhet, det är en styrka?
– Ja. Våra verksamheter ligger i separata bolag. Vi jobbar brett och ser oss som en kampanjbyrå. Därför är det viktigt med kundmöte och aktivering. När det uppstår nya behov från kundens sida har vi de lösningarna inhouse.

Hur bygger man goda kundrelationer?
– Våra snittkunder stannar i sex år vilket är lång tid i vår bransch. Vi jobbar kontinuerligt med matchmaking och försöker casta rätt personer till rätt kunder. Det ska fungera lite som ett idrottslag, man försöker hitta alla bitar.

Vad har segrarna inneburit?
– Kunder som anlitat oss för en typ av tjänst och har en annan byrå för exempelvis event kommer till oss för båda. Det blir en kostnadsbesparing för dem att anlita oss båda, kanske att man till och med har samma kundansvarige.

Hur var 2010?
– Vi har brutet räkenskapsår och börjar åren 1 september. Vi har vuxit omsättningsmässigt och gjort en liten vinst, men inget jätteresultat.

Fakta

Byrån grundades: 1997

VD: Carl-Henric Stjerna

Antal anställda: 140

Byråintäkt (2009/2010, brutet räkenskapsår): 30 miljoner för action marketing, 60 miljoner för event marketing.

Exempelkunder:
Event marketing: Posten, Telia, Ericsson, Swedbank.
Action marketing : LG, Metsä Tissue, Procordia, Body Shop.
 



Dela sidan: