Dela sidan:

PS Communication jublar. Foto: Malin Carlehäll.

Inför tävlingen kommenterade koncernens vice vd Patrick Walldén de tidigare vinsterna:
– Det känns jättekul. Vi satsar på kontinuerlig kunduppföljning och lägger krut på det.

Han fortsätter:
– Kunder som anlitat oss för en typ av tjänst och har en annan byrå för exempelvis event kommer till oss för båda. Det blir en kostnadsbesparing för dem att anlita oss båda, kanske att man till och med har samma kundansvarige.

Rahm Pr & Event knep andraplatsen följt av BSP Marketing på tredjeplats.

Övriga nominerade var Minnesota Communication, Occasion Corporate Events och United Media Group.

Fakta: PS Communication

Byrån grundades: 1997

VD: Carl-Henric Stjerna

Antal anställda: 140

Byråintäkt (2009/2010, brutet räkenskapsår): 30 miljoner för action marketing, 60 miljoner för event marketing.

Exempelkunder:
Event marketing: Posten, Telia, Ericsson, Swedbank.
Action marketing : LG, Metsä Tissue, Procordia, Body Shop.



Dela sidan: