Dela sidan:

truefalse

Caroline Forsshéll är ny nordisk marknadschef för Apollo.

En byrå fokuserad på digitala medier och duktig på de nordiska marknaderna. Den byrå som uppfyller de kraven kan fatjtas om Apollos konto då resejätten nyligen har gett sig ut i pitch.

Caroline Forsshéll, bekräftar Resumés uppgifter.
– Vi är nöjda med Åkestam Holst, och det är inte så att vi inte tror att de har kunskapen vi söker, men vi känner ändå att vi vill skanna av byrå­marknaden.
– Vi måste titta över hur vi kan samarbeta bättre nor­diskt, titta på andra samarbetsformer och ha en byrå fokuserad på digitala medier.

Åkestam Holst som har varit Apollos byrå sedan februari 2008 är med i pitchen.

Hur många byråer har ni bjudit in?
– Vi är precis i början av pitchen och är inte riktigt klara­, men vi kommer ha kontakt med fem sex olika byråer.

Bara svenska byråer?
– Ja, i och med att vår nor­diska marknadsavdelning sitter här blir det så, även om vi har kontor i alla nordiska länder och en marknadschef i varje land också. 

Så sent som i augusti gick Apollo ut i bolagets största reklamsatsning någonsin med ett nytt och humoristiskt koncept, signerat just Åkestam Holst.
– Det är för tidigt för att säga hur den har fungerat, men vi har fått bra respons och bra reaktioner.

Vad har inte fungerat med Åkestam Holst?
– Det är inget fel i samarbetet, vi trivs bra ihop, det handlar om att vi vill se över vårt nordiska samarbete. 

När ska ni ha klart med er nya byrå?
– Vi är som sagt precis i början av vårt val, och har inte ens träffat alla byråer än, så vi ligger några veckor för tidigt i tiden.

År 2010 investerade Apollo närmare 108 miljoner kronor i medier, en ökning mot före­gående år med 27 procent. Caroline Forsshéll menar att mediebudgeten kommer att fortsatt ligga på samma nivå.

Apollo är Sveriges tredje största researrangör, med mer än 1 600 hotell på 48 ­destinationer i 28 länder.



Dela sidan: