Dela sidan:

I Pressbyråns ”Mellanmålsbyrån” var det butikerna som fick nya namn, som exempelvis Mellanmålsbyrån, Bananbyrån och Glassbyrån. När man nu fortsätter på den inslagna vägen är det istället själva mellanmålen som får nytt namn.

I reklamen för produkter som Coca-Cola, Läkerol, Wasa Sandwich och Ramlösa kommer det istället för varumärkesnamnet stå ”Mellanmål för alla smaker”.

Kampanjen som går upp i butik i dag, kommer att gå i tunnelbanan, bussar, stortavlor samt som printannonser i DN och Metro. Den externa delen av kampanjen startar nästa vecka.

Pressbyråns tidigare mellanmålskampanj väckte stor uppmärksamhet och fick även en del kritik, eftersom Pressbyrån säljer godis och läsk men kallade sig "Mellanmålsbyrån".

I våras tog man hem ett Guldägg i kategorin Media för ”Mellanmålsbyrån”.

Åkestam Holst är Pressbyråns reklambyrå.
 



Dela sidan: