Dela sidan:

Oms
laget till det kommande numret av Nöjesguiden är det första uppdraget från nystartade reklambyrån Goodmorning Sunshine som blivit publikt.
– Nöjesguiden har varit helt fantastiska att jobba med. De ville ha någon som kom utifrån för att göra något annorlunda för deras nya temanummer och vi skapade en snabb och kommunikativ vinkel, säger Anders Dalenius, en av Goodmorning Sunshines grundare och tidigare cd på Draft FCB till Resume.se.

Tidningens chefredaktör Margret Atladottir känner sedan tidigare Anders Dalenius och passade på att ta kontakt med honom när han nu startat sin nya byrå.
– Anders är en vän till mig. När vi började snacka om det här numret på redaktionen så kände vi att vi skulle ha ett omslag som sticker ut jämfört med hur de brukar se ut. Så vi hörde av oss till Anders som precis hade startat sin nya verksamhet, säger hon.

Omslaget har redan spridits på Twitter och har där fått flera hyllande kommentarer från bland annat Lina Thomsgård och Jan Gradvall.
– Den har fått massor av positiva reaktioner från branschkollegor och på Twitter. Det här var det första som läckte ut, sen får vi se. Vi har precis lämnat tidningen till tryck, säger Margret Atladottir och fortsätter:

– Vi hoppas att omslaget ska väcka intresse och att folk ska plocka åt sig tidningen. Det är innehållet vi vill att de ska ta del av.

Good Morning Sunshine har startat i dag och redan är arbetet intensivt, berättar Anders Dalenius.
– Jag sitter här på min första dag, det är fullständigt fantastiskt. Det är många som ringer och hör av sig och det är ett himla schvung, säger han.


Dela sidan: