Dela sidan:

Sydsvenskankampanjen har redan skördat framgångar och belönades i våras med ett Guldägg.

– Det är väldigt roligt att den här annonsen vinner ytterligare ett pris. Idén är så enkel, säger Sydsvenskans marknadschef Katarina Liljenberg.

Nu är den inte bara bäst i Sverige, utan även i Skåne, när juryn har sagt sitt.

– Det är nästan viktigare, säger Liljenberg.

Kampanjen ökade kännedomen om Sydsvenskans tidningar i Ipad och fick en positiv respons, tycker hon.

I den andra kategorin, den tänkta kampanjen eller ”pitch”-kategorin, segrade ett bidrag för Gille, skapat av Guts & Glory.

– Jätteroligt. Jag ska inte säga att det var otippat, men förra året hade vi fler bidrag med i tävlingen. I år hann vi bara med det här bidraget.  En annan kul grej var att det var bättre bidrag i år och hårdare konkurrens, säger Niclas Nilsson, vd och projektledare på Guts & Glory.

Hur reagerade kunden när ni presenterade idén?

– Med glädje. De gillar den här typen av saker. Gille har ingen jättebudget att lägga på marknadsföring utan fokuserar mest på butiksexponering, men det här tyckte de var ett bra sätt att nå ut, säger Niclas Nilsson.

Tvåa i printkategorin blev Göran Montans valaffischer, av Åva Group, tredjeplatsen knep Volts annons för Norwegian (Falafeln). I "pitch"-kategorin kom Möllers "Grilla"-kampanj av Konovalenko tvåa och annonsen för Pilot Permanent signerad The Fan Club tog bronset.

Se samtliga nominerade bidrag här.



Dela sidan: