Tjänsten innebär att du som användare ”lunchar ihop” två av dina kontakter i nätverket LinkedIn. Syftet är att utöka människors kontaktnät och ge andra möjligheter till nya jobbutmaningar

Jonas Larsson, har startat den nya tjänsten. Han har varit strateg för digitala medier på SVT. Han säger att personliga nätverk är det bästa sättet att hitta nya medarbetare och efterlyser en större generositet vad gäller att hjälpa varandra till nya kontakter.

– Människors drivkraft att hjälpa en vän eller affärskontakt att träffa rätt person finns redan. Jag vill bara göra det enklare, säger Jonas Larsson, initiativtagare till och drivande bakom lunchaihop.se.

Arbetsgrupp

Jonas Larsson - projektledare
Stefan Ronge, Deportivo - creative director
Hampus Högberg, Deportivo - designer
Fredrik Davidsson, Teknograd - backend-utveckling
Tommy Skott, Teknograd - frontend-utveckling
Per Sandström, Kollegorna - frontend-utveckling
Per Torberger, One Man Show - copywriter
Mattias Åkerberg, Please Copy Me - copywriter
Jeanette Fors-Andrée, Krisinstitutet - kommunikationsstrateg
Malin Ströman, SVT - digital strateg
Micco Grönholm, Pyramid - varumärkesstrateg
Åsa Wallenrud, frilansande skribent (en av redaktörerna på Lilla Gumman) - Planner